Translate

Фізичні STEM-проекти

 

Проект "Архімед"

                                               "...Підніміться над собою і зрозумієте світ..."

                                                                                                       Архімед

Клас: 9

Тривалість виконання: короткотривалий (1 місяць)

Міжпредметні зв'язки: природознавство, всесвітня історія, геометрія, інформатика, фізика, трудове навчання.

Кількість учнів: груповий, 3 групи по 5 учнів.

Типологія проекту: практично-інформаційний.

Мета:

ü поглибити знання учнів щодо міфології Древньої Греції;

ü актуалізувати знання і застосувати їх для розв'язання проблем;

ü сприяти формуванню знань з теми "Світловий промінь і світловий пучок", та "Відбивання світла";

ü визначити роль геометричної оптики в повсякденному житті та навколишньому середовищі;

ü розвивати критичне мислення, просторове уявлення;

ü формувати у дітей уміння працювати з додатковою літературою, інтернет-джерелами.

Завдання проекту:

ü відшукати потрібну інформацію;

ü обробити інформацію, користуючись різними джерелами і підготувати повідомлення на вказану тему;

ü навчитися виступати перед аудиторією;

ü підготувати необхідні прилади для проведення експерименту;

ü провести необхідні виміри;

ü використовуючи комп'ютерні технології, систематизувати отримані результати;

ü проаналізувати результати експерименту, та зробити висновок щодо правдивості міфу про Архімеда.

Очікувані результати:

ü узагальнити, систематизувати знання учнів з теми "Геометрична оптика";

ü розвивати здатність учнів критично мислити;

ü сприяти розвитку здатності учнів працювати в колективі;

ü розширити світогляд;

ü розвивати здатність дітей використовувати інформаційно-комунікаційні технології для обробки та зберігання отриманої інформації;

ü сприяти критично оцінювати ті чи інші історичні факти, міфи, легенди тощо.

Обладнання: вимірювальна стрічка, комп’ютер, Інтернет, пакет програм Microsoft Office, мультимедійний проектор, інтерактивна дошка, набір дзеркал прямокутної форми (150х200мм) - 15 шт., термометр електронний, темна поверхня.

Перебіг роботи над проектом

1. Постановка проблеми.

         Згідно з однією з легенд під час облоги Сіракуз в 212 році до н.е. в ході Другої Пунічної війни, коли Архімеду було вже 75 років, римський флот був спалений захисниками міста, які за допомогою дзеркал і відполірованих до блиску бронзових щитів сфокусували на кораблях сонячні промені за наказом Архімеда.

         Мета проекту довести можливість або неможливість цього міфу.

ІІ. Планування роботи.

         Про проєкт учні дізнаються після проведення уроку з фізики на тему "Відбивання світла".

         Учитель формує з учнів класу 3 групи, які обирають лідерів, розповідає про суть роботи над проектом, роздає завдання, повідомляє час і дату консультацій та дату проведення експерименту та захисту проектів.

ІІІ. Пошук інформації, розподіл ролей у групах.

         Учасники групи №1 добирають інформацію, опрацьовують друковані та електронні публікації в бібліотеках та мережі Інтернет, планують зміст інформації для уроку-захисту проєкту.

         Група №2 підготовлюють обладнання: нарізка дзеркал площею S=0,03м2 кількістю 15 штук.

         Експеримент проводиться силами учнів всіх трьох груп.

         Учні групи №3 систематизують отримані результати, заносять данні в комп'ютор та за допомогою програми Microsoft Office Excel будують графік залежності температури від площі дзеркал.

         Підбиття підсумків проводиться за участі всіх учнів, які приймали участь в проекті.

ІV. Проведення експерименту.

       1. Лідер групи №1 презентує свій міні проект, в якому описує короткі історичні відомості про Архімеда та пов'язану з ним легенду. В цьому проекті він робить припущення щодо можливості або міфічності тієї події, опираючись на фізичні закони.

        2. Лідер групи №2 звітує про готовність всього необхідного обладнання.

        3. Учні разом проводять експеримент:


1)    від мішені до дзеркал відміряється відстань L=10 м;

2)    розташовуються дзеркала на своїх визначених місцях;

3)    виконується замір температури t0 не освітленої мішені;

4)    піднімається дзеркало №1. Відбитий промінь фокусується на мішені та по проходженню 5 хвилин виконується замір температури мішені t1, результати фіксуються в таблиці;

5)    так з інтервалом часу в 5 хвилин піднімаються всі 15 дзеркал.

         4. Група №3 систематизують отримані результати та будують графік залежності підвищення температури від площі дзеркал, які дають відбите сонячне світло (Додаток 1). Виконують презентацію отриманих даних для всіх учасників проекту.

V. Підбиття підсумків.

         Учні по черзі обмінюються враженнями від інформації під час роботи над проєктом та роблять висновок "Чи можливо було в ті часи з використанням лише дзеркал спалити цілий флот?". Окрім того обговорюються всі труднощі, які виникли під час проведення експерименту та методи їх уникнення (Додаток 2). Учнями пропонуються альтернативні варіанти для виконання поставленої задачі.

VІ. Оцінювання.

         Учитель оцінює проєкти з урахуванням рівня підготовки продуктів проекту й за роботою на уроці-захисті. Учасники команди, яка була найкращою за результатами голосування, отримують додаткові бали.

Комментариев нет:

Отправить комментарий